(încă un) #romanianreadathon

Timpul trece, izolarea continuă, iar Ruxandra de la 4fără15 mai organizează un #romanianreadathon. Ca să nu zic că stau degeaba-n casă (deși cursurile online mă termină și fizic și emoțional și ce mai vreți voi) și ca să șterg puțin praful care s-a așternut aici pe blog (pe Instagram încerc să fiu mai activă, ce să vezi), am zis să vin și eu c-o listă de cărți pe care vreau să le citesc.

Dac-aveți recomandări pentru oricare din cerințe, dați-i drumul și recomandați, vă rog, pentru că chiar am fost în pană de idei în unele momente.





  • citește o carte de un autor român într-o ediție veche (tipărită înainte de 2000)

Pentru cerința asta am găsit fără să stau pe gânduri cartea perfectă, anume Strigoaica și casa nebună de Ben Corlaciu. Nu știu ce-i cu ea, n-am idee de unde s-o iau. Doar am găsit-o acum ceva vreme în biblioteca tatei și coperta superbă m-a atras, așa că da, a venit în sfârșit timpul să-i dau o șansă.
  • citește o piesă de teatru scrisă de un autor român

Aici nu m-am hotărât încă la o piesă anume, dar am un autor - Eugen Ionesco. Am vrut să citesc ceva de la el încă din liceu, de prin clasa a zecea, dar nu am apucat pân-acum. Dacă ați citit vreo piesă de la el și v-a plăcut, lăsați titlul în comentarii.
  • citește cartea unui scriitor român pe care l-ai tot evitat

Aici s-ar putea să trișez puțin, dar o să citesc primul volum din seria Miasma de Flavius Ardelean. Știu, știu, nu pot spune neapărat că am evitat cu totul acest autor. Am citit de la el Noumenoir și, deși m-a lăsat oarecum confuză, mi-a plăcut. Oricum, mi s-a spus că acest volum diferă de celelalte lucrări ale autorului, și de-atunci am tot evitat să mai citesc ceva de la el, deși cam toate îmi făceau cu ochiul. Ruxandra, dacă trișez, îmi pare rău. 
  • citește o carte scrisă de un autor român cu care împarți aceeași inițială a prenumelui

Soni de Andrei Ruse. A de la Alexandra. Fair enough, nu?
  • citește un volum de poezii al unei autoare române

Inima ca un pumn de boxeur de Nora Iuga. De ceva ani încoace tot citesc și recitesc și re-recitesc Dactilografa de noapte, cred că de cel puțin trei ori pe an. A venit vremea să încerc și alte poezii de-ale Norei Iuga.


Cam atât cu ce am eu în plan să citesc pentru #romanianreadathon. Dar asta nu este (deloc) tot! O groază de cărți pentru facultate, mai mari și mai mici, despre care sper s-ajung să scriu și aici cândva, deși viitorul meu nu pare mai liber decât prezentul, din punct de vedere al tonelor de teme pe care le am de făcut.
Voi participați la maraton? Aveți alte recomandări pentru mine?
Dacă da, lăsați-le în comentarii, aici ori pe pagina de Facebook. Sau, de ce nu, într-un mesaj pe Instagram.

Comentarii

Postări populare