#retrospectivalunii - septembrie 2018


Am început luna septembrie cu un maraton de 24h, al cărui parcurs îl puteți găsi într-un reper pe pagina de Instagram a blogului, în cazul în care sunteți interesați să îl vedeți.


1. Free fall de Bealevon Nolan
Prima carte pe care am citit-o în luna septembrie. Mă rog, mai degrabă nuvelă. E gratis pe Kindle și prezentată ca fiind o repovestire LGBTQ+ a ”Romeo și Julieta”. Ceea ce a și fost, oarecum, deși mare referire la opera lui Shakespeare nu s-a făcut (nici măcar subtilă). Mi-au plăcut elementele de istorie împletite cu ideea de LGBT, dar cam atât. I-am dat 1/5 steluțe, dar probabil că ar fi fost mult mai bună sub formă de roman, adică dezvoltată.

2. Versuri de Ion Minulescu
După cum mai nou îmi e obiceiul, nu puteam să nu devorez și un volum de poezie. Am ales acest volum pentru că mi-a fost la îndemână, fiind o operă din colecția Corint Educațional pe care o aveam în biblioteca școlară. Nu mare mi-a fost mirarea când i-am dat 4.75/5 steluțe. Am adorat majoritatea poeziilor, dintre care pot numi câteva gen Romanța mortului, Romanță negativă și Sinuciderea unui anonim.

3. Dactilografa de noapte de Nora Iuga
O carte pe care am recitit-o cred că a cincea oară. Nu mai are rost să spun că am adorat-o și i-am dat 5/5 steluțe și că, probabil, o voi mai reciti de multe ori de acum înainte. 

4. Cocoșatul are alibi de Rodica Ojog-Brașoveanu
O scriitoare de romane polițiste pe care chiar o admir a reușit și de data asta să mă surprindă cu o poveste captivantă, cu toate că nu atât de mult precum cele pe care le-am citit până acum de la ea. Așa cum te-ai aștepta, are loc un furt și trebuie să se găsească vinovatul, pam-pam. Ce mi-a plăcut foarte mult aici a fost că s-a pus oarecum accentul pe ”lucrul în echipă”, dacă îl pot numi așa, și cititorului i s-a oferit o ocazie să arunce privirea în mecanismul funcționării unei bande de hoți. I-am dat cărții 3.75/5 steluțe, fiind o carte care m-a ținut în suspans, dar care m-a și lăsat confuză de destule ori, și nu în sensul bun.

5. Romeo și Julieta de Shakespeare
O piesă pe care în trecut am citit-o strict ”pe fragmente”, unde mai găseam câte un citat, dar pe care am adorat-o în momentul în care am avut ocazia să o citesc în totalitate. I-am dat 4.75/5 steluțe, în mare parte din cauza greșelilor de scriere prezente în ediția pe care eu am citit-o și care sunt de obicei un mare turn-off pentru mine când vine vorba de orice material. Povestea în sine, deși arhicunoscută, mi-a plăcut mult. Observ că încep să înțeleg din ce în ce mai ușor și mai în profunzime operele lui Shakespeare, ceea ce mă bucură nespus de mult.

6. Metro 2033 de Dmitri Gluhovsky
Un science-fiction uriaș care mi-a fost recomandat de foarte multe ori și pe care am reușit într-un final să îl citesc, mulțumită unui prieten. Mi-a plăcut, deși nu a fost una din favoritele mele. I-am dat 4/5 steluțe. E o carte stufoasă, într-adevăr, dar cu foarte multă acțiune. Din punctul meu de vedere, se citește repede. Întâlnim atâtea personaje noi și Artiom, personajul principal, trece prin atât de multe peripeții că poți rămâne confuz la un moment dat, cum mi s-a întâmplat și mie. Oricum, e o carte pe care o recomand, în special împătimiților de S.F. (Nu fac nicio paralelă cu jocurile, pentru că nu le-am jucat, dar sunt curioasă în ceea ce le privește).

7. The Night Circus de Erin Morgenstern
O carte extraordinară pe care așteptam să o citesc de multă vreme și a cărei poveste se învârte în jurul unei competiții dintre doi magicieni. Conceptul cărții este ceva ce nu am mai întâlnit până acum. În plus, este extrem de bine construită în cel mai mic detaliu, de la început până la final. I-am dat 4.75/5 steluțe doar pentru că am citit-o pe bucăți, puțin câte puțin într-o săptămână destul de ocupată, ceea ce mi-a dat la început o stare de confuzie, dar în rest e una din cărțile mele favorite, pe care o voi recomanda cu drag oricui. Plus c-am auzit că se face și la noi o reeditare, așa că stay tuned!


Acestea sunt cărțile pe care am reușit să le citesc eu în luna septembrie, o selecție destul de fumoasă aș putea spune. Voi ce cărți ați citit în această lună? Lăsați-mi titlurile în comentarii.
Până la următorul articol, pe mine mă găsiți pe Facebook și Goodreads, dar cel mai des și ușor pe Instagram.
Kisses! xx

Comentarii

  1. Am și eu romanul Metro 2033 în bibliotecă de ceva timp, dar m-am cam ferit de el... cred că e momentul să- i dau o șansă, pare interesant :D

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare