wrap-up martie 2018

Hello, dragilor! Iată aici și ceea ce am citit în luna martie.



⇐ wrap-up

Se pare că luna asta a fost cea a prozei scurte pentru mine, motiv pentru care am început-o terminând... Moara cu noroc de Ioan Slavici. Am citit-o pentru simulare, nu mi-a plăcut mai deloc și i-am dat 1/5 steluțe, ca să nu mai zic de cât m-am plâns de faptul că la fiecare două pagini mă lua somnul. Singurul lucru amuzant a fost moartea lui Lică de la final. No spoilers, toată lumea știe cum moare Lică, să fim serioși.



Următoarea nuvelă pe care am citit-o a fost Attractions de Joshua Edward Smith, care era gratis pe Kindle și m-a intrigat cât de cât. I-am dat 3/5 steluțe și pot spune că a fost scrisă okay. Totuși, ceea ce m-a deranjat cu adevărat a fost viziunea erotică a unui bărbat la o vârstă destul de înaintată asupra unei adolescente. Știu, lucrurile ăstea se întâmplă, dar asta nu înseamnă că sunt normale. Și în special postura în care era pus bărbatul respectiv și viața lui în general (din care nu-i lipsea nimic, dacă înțelegeți ce vreau să spun) a făcut situația să pară foarte ciudată. Ce mi-a plăcut cel mai mult a fost întorsătura de situație de la final, cu tentă oarecum filozofică, la care nu m-am așteptat sub nici o formă.



După cum am menționat, am dat iama în categoria free books de la Kindle, următoarea povestire pe care am citit-o fiind A hairy tail de Jamie Campbell. I-am dat 3/5 steluțe, deși mi-a plăcut mai mult decât cea anterior menționată. Un romance destul de clișeic, despre doi tineri care se cunosc lucrând la un adăpost de animale și care își fac un scop din a găsi familia unui anumit cățel pierdut. Dacă încă nu v-ați dat seama ce anume m-a atras cel mai mult către un asemenea tip de nuvelă, recitiți cuvântul cățel.



Următoarea carte pe care am terminat-o, începută în tentativa mea de 24h-readathon, a fost Oracolul din Stambul de M.D. Lukas. I-am dat tot 3/5 steluțe. Problema a fost că am parcurs o mare parte din ea la începutul lunii (cam trei sferturi, ca să zic așa) ca mai apoi s-o las baltă pentru simulări. Tocmai pentru că este o carte scurtă, cred că asta m-a făcut să-mi pierd puțin din entuziasm când am reînceput s-o citesc. Țin minte că la început voiam să-i dau undeva la 4 steluțe, dar eh, n-a fost să fie. Oricum, o ficțiune istorică foarte interesantă, de care chiar n-am mai văzut până acum și care iese din tiparul celui de-Al Doilea Război Mondial și intră puțin în istoria și civilizația Imperiului Otoman înainte de Primul Război. Ca să nu mai zic că personajul principal s-a născut în România, woohoo.



Și ultima minunăție pe care am reușit s-o termin pe luna asta, mulțumită Netgalley, a fost The Stereotypical Freaks de Howard Shapiro, prima bandă desenată din seria Forever Friends. În principal, subiectul acesteia se învârte în jurul unor băieți de liceu, care ajung să formeze o trupă rock pentru a intra într-un concurs de muzică, fiecare fiind extrem de diferit față de ceilalți. În afară de problemele tipice care apar în cărțile cu adolescenți în liceu și de diversitatea dintre personajele principale, am mai regăsit lucruri gen un cuplu de două mame sau un tată care, deși ajuns la o vârstă destul de înaintată și având o slujbă foarte serioasă, ca să zic așa, a știut să-și păstreze tinerețea și să-i înțeleagă pe cei tineri. În plus, o problemă de sănătate foarte serioasă este tratată aici. N-am să menționez care, în cazul în care se decide cineva să citească respectiva poveste, deși puțin probabil. Oricum, i-am dat 3.5/5 steluțe și, chiar dacă la început credeam că nu voi continua cu seria, m-am cam răzgândit.



ce citesc în prezent

  • Oase plângând de Nichita Stănescu
  • Wild Nights - o antologie de poezii
  • Furia dimineții de Pierce Brown
  • Neînfricații de Mark Felton

 cărți la care renunț

M-am oprit din a mai citi Nașterea filosofiei în epoca tragediei grecești de Friedrich Nietzsche, nu pentru că nu mi-ar fi plăcut, dar pentru că o citeam pe fugă, iar cu o carte de genul trebuie să îți faci timp ca să te asiguri că reții ceva din ea și nu citești doar ca să mai adaugi niște pagini în plus.





Și cam asta am citit eu în luna martie. Care a fost cartea voastră preferată de luna trecută? Până la următorul articol, pe mine mă găsiți pe pagina de Facebook a blogului (aici), Goodreads (aici) și pe Instagram @hoatadecarti.
Kisses!

Comentarii

Postări populare