Summer TBR, 2017

 

   Ei bine, dragilor, a venit vara! Prin vară, desigur, înțeleg vacanță, iar prin vacanță, ca și o consecință, înțeleg mai mult timp pentru citit. Așa că m-am gândit să-mi fac un fel de listuță cu cărțile pe care vreau/trebuie să le citesc vara asta și să o împărtășesc cu voi. Nu de alta, dar sunt cam multe și așa poate îmi mai stimulez dorința de a le citi. ^.^

   
   În primul rând, vreau să menționez cărțile pe care le-am început deja și pe care mai mult ca sigur le voi termina: O fată din bucăți de Kathleen Glasgow, 1984 de George Orwell și Conexiuni rock de Daniela Caraman-Fotea. 
   Pe fată am câștigat-o de curând la un giveaway pe canalul de youtube al lui Daniel (pe care îl iubesc din tot sufletul, e un om minunat cu o bibliotecă minunată și gusturi minunate și o personalitate minunată și videoclipuri minunate pe care le puteți accesa cu ajutorul acestui link minunat), distopia lui Orwell era de mult timp pe lista mea și mă bucur că am timp să ajung la ea, iar conexiunile sunt ceva ce am cumpărat impulsiv într-o zi în care mă simțeam super nașpa și am trecut pe la singurul anticariat din oraș. 
   De asemenea, momentan mai citesc și Oase plângând de Nichita Stănescu, cu care însă nu mă grăbesc. Ador poeziile lui Stănescu, dar niciodată nu am citit vreun volum cap-coadă (nici măcar unul, de nici un autor, să fim înțeleși); e una din provocările mele pe anul ăsta să termin acest volum de poezii, dar nu știu dacă îl voi termina în vară neapărat. Cel mai probabil nu.



 
  Mai departe, am cărțile pentru concursul Bătălia cărților, la care probabil știți că am participat și anul trecut (funny story, mai aveam o singură carte de citit, dar am depășit termenul limită). N-o să mai fac greșeala de anul trecut și să mai las cărți de citit la începutul anului școlar, pentru că mda, cel puțin acum sunt conștientă că o să fiu al naibii de ocupată. 
   Până acum am citit o singură carte din listă, și anume Jurnalul Annei Frank, și mai am: Arta visării de Lucy Keating, Zi după zi de David Levithan, Fata care a îmblânzit vântul de Meg Medina, Noaptea de Sânziene vol. I & II de Mircea Eliade, Ea și el de Marc Levy, Jumătatea rea de Sally Green (care e un re-read pentru mine), Viață după viață de Kate Atkinson, Fabuloasa poveste a lui Joshua Perle de Timothee De Fombelle și Pasăre cântătoare de Kathryn Erskine.
   Ce-mi place cel mai mult e că anul ăsta au inclus un clasic (și nu orice clasic, ci pe maestrul Eliade!). Mi se pare super faină ideea, din moment ce mulți adolescenți nu citesc clasici, asociindu-i cu cărțile pentru școală și, prin urmare, cu plictisul.



   Că veni vorba de cărți pentru școală, am trecut a 11-a la filologie, deci e cam obligatoriu să am o listă de lecturi. Cu toate că deja acest TBR a devenit prea ambițios, am zis să mai menționez câteva titluri și din lista respectivă. Așa, în cinstea bacului și simulărilor ce va să vină: Pădurea spânzuraților de Liviu Rebreanu, Întunecare de Cezar Petrescu, O moarte care nu dovedește nimic de Anton Holban, Maitreyi de Mircea Eliade, Orașul cu salcâmi de Mihail Sebastian, Animale bolnave de Nicolae Breban, Suflete moarte de Gogol și poate-poate Anna Karenina de Tolstoi sau Frații Karamazov de Dostoievski, care oricum sunt niște monștri deci nu mă pot pronunța în cazul lor.


   Și aceasta este lista mea cu cărți de citit pentru vara asta, cu toate că îmi trebuie două veri să ating tot ce am menționat aici. Cel puțin două veri. Probabil mai multe.
   Voi ce aveți de gând sau ce trebuie să citiți? Câte cărți ați citit până acum? Aveți vreo favorită?
   Răspundeți-mi în comentarii, sunt chiar curioasă să citesc despre lecturile voastre.

   See ya, guys!
         xx

Comentarii

Postări populare