Mid-Year Book Freakout Tag - 2019

Hello, dragilor! Ce mai faceți, cum mai sunteți? Știu că deja am cam trecut de mijlocul anului, dar m-am gândit, totuși, că leapșa aceasta, pe care am făcut-o și anul trecut, ar fi ocazia perfectă să rezum ce-am citit în prima jumătate a anului, având în vedere că n-am prea catadicsit să scriu articole pe-aici. So let's get to it!



1. Cea mai bună carte pe care ai citit-o până acum
Aici am două mențiuni super super speciale. 
Prima pe care-am citit-o e Inimi chimice de Krystal Sutherland, care mi-a fost dăruită la Secret Santa de minunata Alexa (@books.of.my.life.alexa92) și pe care am iubit-o din toată inima. Am început-o și terminat-o în cadrul unui maraton 24h, deci în mai puțin de o zi, teoretic. Acum e pusă pe raft, plină de sticky tabs și o mai răsfoiesc din când în când. Cu siguranță o voi reciti și o recomand oricui, se citește ușor și are și substanță.
Următoare este How to Stop Time de Matt Haig, tradusă la noi la Nemira sub numele de Cum să oprești timpul. Matt Haig este, oricum, unul din autorii mei favoriți, iar cartea în sine mi s-a părut o operă de artă, având la bază o idee minunată.
Alte două cărți cărora le-am dat 5 steluțe au fost The Hate You Give de Angie Thomas și Amazing, fantastic, incredible, memoria lui Stan Lee, marea minte din spatele universului Marvel.

2. Cea mai bună continuare a unei serii pe care ai citit-o până acum
Am citit anul ăsta seria A Court of Thorns and Roses de Sarah J. Maas, datorită minunatei Alexandra de la @alexandraondrea pe bookstagram. Am adorat al doilea volum, și anume A Court of Mist and Fury. Am văzut că n-a fost numai cazul meu, dar hei, mi s-a părut cel mai dezvoltat și mai bine construit dintre toate. Oricum, vă recomand cu drag seria, dacă n-ați citit-o încă.

3. O carte nou apărută pe care vrei s-o citești, dar la care nu ai ajuns încă
Nu prea sunt eu la curent cu noile apariții, dar Skyward de Brandon Sanderson îmi atrage atenția. Nu sunt sigură, dar am impresia că urmează să fie tradusă la editura Paladin, e genul lor de carte. Dacă deja a fost tradusă sau știți voi ceva despre ea corectați-mă în comentarii, eu am auzit de ea din străinătate.

4. O carte care trebuie să se lanseze în a doua jumătate a anului și pe care o aștepți cu nerăbdare
Din nou, nu știu dacă s-a lansat încă sau nu, dar Stephen Chbosky, cel care a scris Jurnalul unui adolescent timid, are anul acesta o nouă apariție. Cartea se numește Imaginary friend și sunt foarte curioasă în legătură cu ea.

5. Cartea care te-a dezamăgit cel mai mult
Mențiune scurtă: Tokyo Underground de Richard Marazano, o bandă desenată pe care am primit-o pe NetGalley și care suna interesant. Execuția a lăsat de dorit pentru mine și nu mi-a plăcut deloc, nu mi-am dorit să continui seria la finalul ei și i-am dat 1/5 steluțe pe Goodreads.
O carte cu un rating mai mare și la finalul căreia am rămas puțin dezamăgită este Hippie de Paulo Coelho. I-am dat 3/5 steluțe și mi s-a părut okay, dar oarecum mă așteptam să-mi placă mai mult, nu știu. O recomand pentru fanii scriitorului, cât și pentru cei interesați să afle mai multe despre hipioți și toate cele, însă pe mine nu m-a dat pe spate.
Ah, și Dark Psychology de James Williams. Am găsit-o free pe Kindle și nu știu, mă așteptam la ceva mai altfel, i-am dat 2/5 steluțe.

6. Cartea care te-a surprins cel mai mult
Josh and Hazel's guide to Not Dating de Christina Lauren. Am auzit de ea peste tot pe booktube și premisa mi-a sunat interesantă, dar nu mă așteptam să-mi placă atât de mult pentru că eu nu prea citesc romance. I-am dat, în schimb, 4/5 steluțe și o recomand, chiar dacă poate părea oarecum nerealistă. E fluffy, se citește repede și îți dă un sentiment plăcut. Are, totuși, ceva scene de sex, așa că poate-poate nu o încercați dacă nu vă plac, însă mie nu mi s-au părut cine știe ce, nu sunt extrem de grafice.

7. Un nou autor favorit (debutant sau pe care nu l-ai mai citit înainte)
Sarah J. Maas si Krystal Sutherland, presimt c-o să-mi placă mult mult și ce altceva o să mai citesc de la ele. Un alt exemplu ar putea fi Taylor Jenkins Reid, care a făcut senzație în străinătate și de la care eu am citit Daisy Jones and The Six și mi-a plăcut extrem de mult.

8. Noua ta dragoste ficțională
Dacă Rhysand n-ar fi fost cu Feyre...

9. Noul personaj favorit
Feyre și Rhys, Hazel și Josh, Daisy și Billy datorită evoluției lor de-a lungul cărții, dar favorit pur și simplu, în tot ce reprezintă ea, e Camila, tot din Daisy Jones and The Six. O femeie puternică, ca de altfel toate din carte, care a știut să lupte pentru familia ei, să obțină ce era de drept al ei fără să îi rănească pe ceilalți implicați. Mai mult nu vă spun, descoperiți voi.

10. O carte care te-a făcut să plângi
Povestește-mi ceva de Sharon Creech, o carte ce mi-a fost dăruită de o colegă de clasă. E pentru copii, middle-grade, dar atinge subiecte destul de sensibile, cum ar fi mecanismul de apărare împotriva pierderii persoanelor dragi. Știu c-am plâns de mai multe ori pe parcursul ei și tot așa, am citit-o într-o zi, deci recomand.

11. O carte care te-a făcut fericit/ă
Un secol cu Neagu Djuvara de George Rădulescu, scrisă sub formă de interviu și care conținea și poze. După ce am dat bacul la istorie anul ăsta, cartea asta a venit ca un rezumat al ideilor și opiniilor răposatului domn profesor, care mi-a clarificat niște lucruri și de la care eu mai citisem în trecut. Desigur că vreau să-i citesc operele integral în viitor și recomand cartea oricui, chiar dacă nu este un fan al lui Neagu Djuvara, deoarece explică multe dintre evenimentele ce ne-au adus unde suntem astăzi într-un mod simplu, din perspectiva unei persoane care le-a trăit. 
Tot în aceeași arie recomand și Vremea întrebărilor de Octavian Paler, o carte pe care încă nu am terminat-o și pe care o citesc pentru #romanianreadathon organizat de 4fără15. Conține articole scrise de Octavian Paler în perioada de după Revoluție, descriind cam ce s-a întâmplat cu scena politică de atunci în perspectiva lui. 
Oricum, sugerez totuși ca înainte de a vă apuca de oricare dintre aceste două cărți să vă documentați puțin despre evenimentele din secolul XX în ansamblu, astfel încât să le înțelegeți mai ușor și să nu vă scape amănunte.

12. Cea mai frumoasă carte pe care ai cumpărat-o/primit-o până acum
Pe culmile disperării de Emil Cioran, în ediția asta simpatică.



13. Ce cărți trebuie să citești până la finalul anului?
Uhm, toate? :)) În principal, lista pe care-o găsiți în articolul meu cu 5 cărți de citit după bac. ^.^
14. Membrul favorit al comunității de carte (booktube, blog, bookstagram)
Așa, pe repede-nainte: booktube - 4fără15 și oanareads24, blog - Pierduți în Literatură, bookstagram - @alexandraondrea și @books.of.my.life.alexa92

Cam atât și cu leapșa mea. N-o s-o dau mai departe neapărat, pentru că majoritatea au făcut-o deja, dar dacă n-ați făcut-o, o puteți lua mai departe. 
Cei care deja ați răspuns la întrebări, lăsați-mi articolele/postările voastre în comentarii, sunt curioasă să văd ce mai citește lumea! ^.^
Până la următorul articol pe mine mă găsiți pe Instagram, Goodreads și Facebook.
Let's talk books!
xx

Comentarii

Postări populare