Nu ești un cititor adevărat dacă...



... nu citești un număr mare de cărți într-un an.
Numărul de cărți pe care reușești să îl citești nu te face un cititor (ne)adevărat. Bine, asta dacă nu e zero. V-ați prins voi. 
Mulți oameni tind să judece cititorii după numărul de cărți pe care reușesc să-l citească într-o anumită perioadă de timp. Dacă stau bine să mă gândesc, mulți dintre cititori se judecă pe ei înșiși în funcție de numărul de cărți citite. Ei bine, în ultima vreme am descoperit că nu depinde neapărat de tine cantitatea de cărți pe care o citești, ci de o multitudine de alți factori perturbatori din jur. Și până la urmă, calitatea bate cantitatea.

... nu ai citit toate cărțile populare.
Cu destul de mult timp înainte să deschid blogul, făceam parte din comunitatea Wattpad (pe care încă mă găsiți, dar pe care nu mai scriu). Pe lângă cărțile de pe platformă în sine, se discuta pe-acolo și ce mai apăruse nou și era popular. Gen Fifty Shades of Grey, gen Sub aceeași stea și-așa mai departe. Normal că erau și oameni (foarte mulți chiar) care nu te considerau un cititor adevărat dacă nu ai citit cărțile populare sau noi apărute la acel moment. Faptul ăsta încă mai e valabil, desigur, doar că îl întâlnesc din ce în ce mai rar, acum că urmăresc atât de multe persoane cu gusturi atât de diferite.
Cum vreau eu să demontez afirmația asta? Atât timp cât citești și cât îți place ceea ce citești, nu contează când a apărut sau ce fel de carte e, mai citită sau mai puțin citită, bravo ție, ești un cititor adevărat.

... nu citești clasici.
Fiind o persoană care citește clasici, pot spune că nu m-am întâlnit cu remarca asta foarte des. Oricum, mi s-a întâmplat ca, de foarte multe ori când am fost văzută citind... altceva decât clasici, să primesc comentarii de genul ”Ți s-au stricat gusturile de lectură” sau ”Mai citește și tu un Creangă, un Dickens, ceva care să merite”. Eu sunt aici să vă spun că da, într-adevăr, clasicii sunt clasici cu un motiv, dar dacă nu citiți acest gen de cărți de obicei, sau chiar deloc, nu înseamnă că nu sunteți cititori adevărați. E exact ca și cum ai spune că nu citești science-fiction, romance, thriller sau orice alt gen de cărți - o alegere personală.

... nu cumperi cărți foarte des.
Let me tell you, bibliotecile nu s-au inventat degeaba. Nu toți își permit, nu neapărat din punct de vedere monetar, dar și al spațiului, să dețină rafturi întregi de cărți. Atât timp cât găsesc o modalitate de a citi, fie prin bibliotecă, fie prin împrumutatul de la prieteni, se pot numi cititori adevărați.

... nu citești în fiecare zi.
Din nou, ca și la prima afirmație, cât citești într-o anumită perioadă de timp nu depinde strict de tine. Unii pot, cum sunt eu, să nu aibă pic de timp liber de luni până vineri, dar să citească în weekend, din cauza a n motive. Îi face asta să nu fie cititori adevărați? Nu prea cred.


Articolul de azi a fost inspirat de ABookUtopia și videoclipul ei în care vorbea despre reader shaming, adică despre a face de rușine cititorii pentru ce (nu) fac, obiceiurile pe care le au când vine vorba de citit. 
Aveți aici câteva din afirmațiile cu care m-am întâlnit eu în viața de cititor. Vouă ce afirmații de genul v-au fost adresate? Lăsați-le în comentarii. Hai să discutăm puțin subiectul de reader shaming.
Până la următorul articol, pe mine mă găsiți pe Goodreads, Facebook și Instagram
Kisses! xx

Comentarii

  1. Faptul că nu citesc clasici mi-a fost aruncat și mie în față de câteva ori, dar am auzit toate lucrurile menționate de tine. Și e păcat, pentru că și așa suntem puțini oameni care citim, e ciudat să ni se spună că nu o facem „cum trebuie”
    Fain articol! Și, dacă nu mă înșel, și tu folosești Canva? Am recunoscut imaginea, și mie îmi place mult :P

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mulțumesc mult! da, și eu folosesc Canva, mi se pare o aplicație extrem de utilă și ușor de folosit ^.^
      also, îmi pare rău pentru răspunsul atât de târziu, abia ce mi-a venit laptopul din service

      Ștergere
    2. Nu-i nimic :) Mă bucur că ți-ai recuperat laptopul, sper să meargă bine :D

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare