Despre centrele Europe Direct & experiența mea ca voluntar

Hello, dragilor! Ce mai faceți? Toate bune?

După cum v-am promis, am revenit cu acea campanie surpriză de care vă tot ziceam și în ultima postare de pe blog, dar și pe Instagram. Presupun că majoritatea dintre voi știți că anul acesta au loc alegeri europarlamentare... Ei bine, de curând am avut ocazia de a participa la o mobilitate de tineri multiplicatori a cărei activitate s-a învârtit fix în jurul acestui subiect. Când, cum, de ce? Citiți în continuare ca să aflați!



În primul și-n primul rând, înainte să vorbesc despre conferință în sine, mi se pare corect să spun cum am ajuns acolo. Am luat parte la această activitate ca reprezentantă a centrului Europe Direct Argeș

Ce este un centru Europe Direct? Cum probabil vă puteți da seama și din nume, are legătură cu... bam, Europa! Este un centru de informare europeană, care are ca scop ajutorarea cetățenilor în ceea ce privește Uniunea Europeană, cum funcționează ea și nu numai.
 În cadrul Uniunii Europene există 435 de astfel de centre, dintre care 25 sunt în România, după cum urmează: ED Alba Iulia, ED Arad, ED Argeș, ED Bacău, ED Bistrița, ED Botoșani, ED Brăila, ED București, ED Buzău, ED Comănești, ED Craiova, ED Făgăraș, ED Galați, ED Gorj, ED Harghita, ED Iași, ED Maramureș. ED Nord-Est, ED Regiunea Centru, ED Sibiu, ED Târgoviște, ED Timișoara, ED Transilvania de Nord, ED Vaslui și ED Vâlcea.
Scopurile lor sunt de a dezvolta programe de comunicare potrivite copiilor, tinerilor și oamenilor interesați de politicile Uniunii Europene în general, de a transmite și prelua mesaje de la cetățeni și de a le trimite apoi mai departe la celelalte instituții ale Uniunii, asigurându-se astfel că un feedback general al populației stă la baza deciziilor lor.

Vă încurajez cu drag să căutați informații despre centrul sub egida căruia vă încadrați și să mergeți să-l vizitați. Pe lângă paleta largă de informații europene care vă este pusă la dispoziție de astfel de centre în format fizic, de obicei ele au și o platformă online unde comunică des cu persoanele interesate și unde promovează tot felul de activități și oportunități, de la tabere de voluntariat la internship-uri plătite în cadrul instituțiilor europene.

Pentru cei din Argeș. sediul centrului Europe Direct se află la etajul unu al Bibliotecii Județene Dinicu Golescu și sunteți mai mult decât bineveniți să aruncați o privire. Urcați scările și mergeți, cum ne place nouă să spunem, la stegulețe, unde veți întâlni două din cele mai drăguțe și deschise persoane pe care eu le-am cunoscut vreodată, Ionela Panait și Georgiana Nicolescu-Ștefan, care vă vor ajuta cu orice aveți nevoie. Dacă totuși nu dispuneți de timpul necesar, ne puteți găsi și pe pagina de Facebook, atât cât și pe blog. Pe prima puteți rămâne la curent cu toate activitățile pe care noi le derulăm în cadrul centrului, iar pe al doilea puteți citi articole interesante ce vizează subiecte europene.

sesiune de informare - piața unică digitală

 Așa, acum că v-am explicat cât de cât ce și cum, să vă spun și ce-am făcut eu prin centru de un an și ceva de când sunt voluntară... Am făcut cam tot ce se putea face.
În mare, centrele noastre au două tipuri de activități: sesiuni de informare și conferințe ce vizează diferite sărbători importante ale Uniunii Europene (spre exemplu, conferința pe care o ținem în data de 9 mai, de Ziua Europei). Am luat parte la ambele tipuri de activități, unde am reușit să întâlnesc oameni de diferite vârste și să interacționez cu ei, unde am avut rol de organizator, transmițător de mesaje, receptor de mesaje rând pe rând. 

sesiune de lucru cu copiii

La un moment dat, le-am ajutat pe fete și cu părțile mai tehnice, cum ar fi introducerea în baza de date a materialelor primite. Da, nu sună a fi mare lucru, dar credeți-mă că în final și experiențele acestea mici te vor ajuta să te dezvolți ca persoană.

the young multipliers of Europe - group photo

Și, una peste alta, pe lângă voluntariatul direct la centru și lucratul cu persoanele din imediata mea apropiere, din comunitatea în care fac parte, am atins performanța, zic eu, de a fi selectată să iau parte la Conferința Tinerilor Multiplicatori de la Bruxelles, 18-19 martie, unde Uniunea Europeană a lansat un nou proiect cu privire la alegerile europarlamentare ce vor avea loc anul acesta, în data de 26 mai 2019. În esență, Uniunea Europeană a selectat din fiecare țară membră un număr de tineri implicați, cu o oarecare prezență în mediul online, pentru a scoate oamenii, în special tinerii, la vot. Disclaimer: Toată activitatea cu privire la această campanie este apolitică - nu-ți spun cu cine să votezi, îți spun să votezi. 


De ce? 
Pentru că oamenii încep să-și exercite din ce în ce mai puțin acest drept pentru care s-a luptat din greu. 
De ce? 
Pentru că votul tău contează. 
De ce? 
Pentru că votezi pentru tine și pentru generațiile viitoare. De ce? Pentru că e un mod de exprimare.


Și de ce fac eu ceea ce fac? Pentru diseminare, pentru informare. Nu vreau să spun „la noi în România”, pentru că sunt sigură că nu este strict cazul nostru, dar oamenii sunt dezinformați. Mulți dintre ei nu votează nici măcar în cadrul alegerilor locale, despre care au oarecare cunoștință, știu cu ce se mănâncă. Apăi de ce să voteze ei la europarlamentare? Cu ce-i ajută? Ce face Uniunea Europeană pentru ei?

Asta o să încerc eu să fac - să aduc la cunoștința micuței comunități care mă urmărește, atât cât și a celei din care fac parte, lucruri pe care Uniunea Europeană le-a făcut (și le face în continuare și va continua să le facă) pentru ea. Cum voi face asta? Prin sesiuni de informare, pe care le fac deja (voi ajunge undeva la a treia pe anul ăsta săptămâna viitoare) și prin articole aici pe blog. Ca să fiu în temă, totuși, aici vă voi vorbi despre cultură și oportunități, despre interculturalitate și experiențele mele cu și datorită U.E. 

În legătură cu Uniunea Europeană există teme mai variate, pe care eu aici nu le voi atinge, ca de pildă piața unică, ocuparea forței de muncă, prevenirea fraudei și așa mai departe. Sunt totuși teme pe care le tratez la centru, în diferite prezentări, sau despre care vă puteți informa singuri de la centrele din vecinătatea voastră. Căutați-le și stați la curent cu activitățile lor, poate chiar deveniți voluntari - vă ajută foarte mult, pe lângă faptul că voluntariatul este considerat experiență de muncă. Creșteți, vă dezvoltați, vă schimbați în bine și asta este cel mai important.

Cam asta și cu articolul pe ziua de astăzi. Simțeam că mă lungesc oarecum prea mult. Dacă aveți orice întrebare, nu ezitați să o lăsați într-un comentariu, mesaj pe pagina de Facebook a blogului sau pe Instagram. O să vă răspund cât de bine și repede pot.

Până săptămâna viitoare, aveți grijă de voi, rămâneți informați și citiți, citiți, citiți!

xx

While we carry out activities promoting Europe, we are independent and do not speak on behalf of the European Commission and/or the European Parliament

Comentarii

Postări populare