#leapșadeluni: ”Cine sunt?” Book Tag

Deși inițial pregătisem alt tag pentru voi, tot ceva de vară, oarecum, am dat de curând peste tag-ul ăsta drăguț la... bineînțeles, nimeni alta decât Ali, de la HardbackHoarder, și mi s-a părut interesant, așa că am ales să-l fac și eu.

1. Dacă viața ta ar fi un gen de carte, ce gen ar fi?
Hmm, grea întrebare... Nu vreau să spun contemporană, pentru că, deși pare potrivit, nu prea merge. Aș zice urban fantasy. Și asta nu neapărat pentru că trăiesc într-un oraș plin de zâne, demoni și mai știu eu ce, ci pentru că fiecare surpriză a vieții mi se pare o fantezie per total. Clișeic, nu? Să nu mai menționez cărțile pe care le citesc, care mă poartă întotdeauna pe meleaguri ”fantastice”.

2. Cu ce personaj negativ din cărți te identifici cel mai mult?
Acum c-am citit și eu, în final, primul volum din Harry Potter (știu, shame on me, nu l-am citit până acum), cred că Snape. Și asta pentru că, cel puțin în primul volum, e un personaj negativ (sau mă rog, un anti-erou, nu neapărat personaj negativ) cu intenții bune în final. Știți voi, toată treaba aia cu ”nu judeca o carte după copertă”. Deși nu știu ce va mai fi cu Snape în celelalte volume (n-am mai văzut nici filmele de ceva vreme, I do not remember stuff), asta-i părerea mea de până acum.

3. Cu care protagonist al unei cărți ți se pare că te asemeni cel mai mult?
Deși menționez cartea asta aproape în fiecare articol în ultima vreme (nu, serios, mergeți să verificați dacă vreți), trebuie să menționez din nou Mare Tranquillitatis și să spun că mă asemăn cu Nastya Kashnikov. Cei dintre voi care ați citit cartea probabil știți la ce mă refer când spun că Nastya e un personaj care a pierdut totul în mai puțin de 5 minute și căreia i-a luat câțiva ani să revină pe picioare, dar care a reușit în final. Iată aici și asemănarea - perseverența. Continuitatea modelării sinelui spre mai bine, oricât de greu ar fi.

4. Cu ce carte ai simțit o conexiune puternică în trecut, dar pe care nu o mai simți astăzi?
Probabil că e puțin previzibil când spun Sub aceeași stea de John Green. La vremea la care am citit-o, când era foarte populară, mi-a plăcut foarte mult și mi s-a părut plină de substanță și mesaj. Nu zic că n-are deloc, dar na, nu e tocmai ceea ce consider eu astăzi o carte substanțială, cu mesaj, așa că da, conexiune încheiată.

5. Din ce carte pe care ai citit-o recent ți-ar plăcea să faci parte?
Ă, e evident că aș vrea să merg un an măcar la Hogwarts, dacă nu chiar să absolv acolo, pentru că-i foarte fain. Dar ca să nu mă mai repet, deși pentru cei care probabil ați citit cărțile e o nebunie, aș vrea să fac parte din seria Furia roșie. Am citit Furia dimineții recent, deci se pune. Știu câtă durere și moarte și iar durere și chestii nașpa se-ntâmplă de-a lungul seriei, dar personajele faine din squad-ul lui Darrow (da, tocmai am zis squad) și timpul petrecut cu ele ar compensa pentru posibila-mi moarte. 

6. Care din obiceiurile tale de cititor îți denotă personalitatea?
Întotdeauna folosesc un semn de carte, deci pot să spun că-mi place să am grijă de lucrurile din jurul meu, dar mai sunt și uitucă, așa că de multe ori când pun o carte în rucsac aceasta ajunge să iasă puțin mai șifonată. Ah, și să nu mai zic de dragostea mea pentru cafea, reflectată în a citi cu o cafea lângă mine în diminețile libere. ^.^

7. Ce carte te-a învățat ceva despre tine?
Cel care mă așteaptă de Parinoush Saniee, o carte despre care nu cred c-am apucat să vorbesc prea mult pe-aici, deși am citit-o acum ceva vreme. M-a învățat că în adâncul sufletului meu eram o feministă în adevăratul sens al cuvântului și că am mult mai multă ambiție, mult mai multă voință și putere de a face ceva decât credeam. E o lectură care mi-a oferit extrem de multă încredere în mine ca femeie și pe care o recomand cu drag. Plus de asta, aflați destul de multe despre cultura musulmană citind-o.


Cam asta și cu tag-ul pe ziua de azi. Doresc să-l dau mai departe Alexandrei de la Pierduți în Literatură, Ancăi de la Anca și Cărțile și... oricui altcuiva mai vrea să-l facă, sincer. Mi se pare foarte simpatic și puțin de reflectat.
Până la următorul articol, pe mine mă găsiți pe Facebook și Goodreads, dar și pe Instagram, unde postez din ce în ce mai des și unde voi face update-uri cu privire la maratonul de citit de săptămâna asta, organizat de Pierduți în Literatură. Mergeți și dați-mi follow dacă vreți să fiți la curent. ^.^
Quick mention: Momentan am în desfășurare un concurs în colaborare cu pagina Books&Me, dacă sunteți interesați, îl puteți găsi aici.
Kisses! xx

Comentarii

Postări populare