#leapșadeluni: ”Te provoc...” Book Tag

O nouă luni înseamnă o nouă leapșă, pe care am găsit-o, după cum probabil v-am obișnuit deja, pe canalul lui Ali (HardbackHoarder). În engleză se numește ”I dare you”, deci luați-o ca pe o provocare. ^.^






1. Cartea pe care o ai de cel mai mult timp în bibliotecă
Sincer, n-am nici o idee, din moment ce eu citesc încă de mic copil. Cred totuși că e o ediție foarte veche din O mie și una de nopți - Aladdin.

2. Care este cartea pe care o citești în prezent, ultima carte citită și următoarea carte pe care o vei citi?
Citesc Hoțul de cărți, ultima dată am terminat Milk and honey de Rupi Kaur. Cel mai probabil, cartea pe care o voi citi va fi ori Roșu și negru de Stendhal, ori Anna Karenina de Tolstoi.

3. Ce carte le-a plăcut tuturor, dar tu ai urât-o?
Am mai vorbit despre asta și în ultimul tag, cel cu opinii nepopulare, dar, ca să mai schimb răspunsul, o să spun Fabuloasa poveste a lui Joshua Perle. Foarte mulți mi-au recomandat-o ca fiind o ficțiune istorică de calitate și... mda, eu nu am văzut-o așa. I-am dat 2 steluțe pe Goodreads când am citit-o, dar cred că voi reduce rating-ul la una.

4. Ce carte îți tot promiți că o s-o citești, dar probabil nu vei ajunge la ea?
Sincer, n-am nici o idee. Cred că restul cărților din seria Oksa Pollock de Anne Plichota și Cendrine Wolf. Am citit primele trei cărți când eram mai mică, mi-au plăcut super mult și aș vrea să continui seria, doar că nu cred că o voi face.

5. O carte pe care o păstrezi s-o citești ”la pensie”?
Nu am așa ceva, citesc cărțile când am chef să le citesc... Inițial voiam să zic și eu Jocurile tronurilor ca toți ceilalți, dar nu merg pe ideea asta. Deși e o serie destul de intimidantă, o să încerc să o citesc cândva.

6. Ultima pagină a cărții: o citești înainte sau aștepți până la final?
Aștept până la final, cel puțin până acum așa am făcut și nu cred că o să-mi schimb obiceiul, nu mă ajută să citesc mai repede dacă știu ce se întâmplă, ba din contră.

7. Mulțumirile: hârtie și cerneală irosite sau surplus interesant?
Trebuie să recunosc că nu le prea citesc, decât în cazul autorilor de care sunt foarte interesată, dar nu le consider nici o irosire de materiale, e drăguț că sunt scoși în evidență și ceilalți oameni care au ajutat la apariția cărții, nu numai autorul.

8. Cu ce personaj dintr-o carte ai face schimb de locuri?
Harry Potter sau Oksa Pollock. Adică, să fim serioși, copii vrăjitori? Sună extrem de periculos și amuzant, I am in!

9. Ai vreo carte care-ți aduce aminte de ceva specific din viața ta?
Am multe cărți de genul acesta, spre exemplu Colecționarul de Fowles, pe care am cumpărat-o la primul meu Gaudeamus, sau Pădurea norvegiană de Murakami, pe care am cumpărat-o când m-am văzut prima oară face-to-face cu cel mai bun prieten.

10. O carte de care ai făcut rost într-un mod interesant.
Fata de la nord de ziuă de Alex Voicescu e singura care-mi vine-n minte acum. Eram la Gaudeamus 2016, la standul editurii Herg Benet și oricum voiam s-o cumpăr, dar Alex era la casă și mă simțeam super dubios. M-am învârtit pe-acolo de vreo câteva ori, mă gândeam să mai aștept, poate vine altcineva... Nu știu, era prima mea interacțiune de tipul ăsta și minunata mea personalitate de introvertit a ieșit la iveală. Bine măcar că n-am apucat să mă fac de râs, ba chiar mi-a dat și autograf. ^.^

11. Ai dat vreodată vreo carte pentru un motiv special, unei persoane speciale?
Am dat Pădurea norvegiană, copia despre care am vorbit și mai devreme în articol, unei ființe extraordinare care mi-a redat încrederea în mine și m-a făcut să vreau să muncesc din nou pentru visurile mele. Amintirile legate de carte încă le mai păstrez, în plus îmi pot comanda oricând altă copie. Și, cireașa de pe tort, am și nimerit-o, i-a plăcut foarte mult cartea! 

12. Ce carte a fost cu tine peste tot?
Mare Tranquillitatis de Katja Millay e cartea pe care am plimbat-o cel mai mult și pe care am și împrumutat-o cel mai mult. Se vede asta pe ea, dar nu-mi pare rău, a fost și este o carte iubită. ^.^

13. Vreo carte pe care a trebuit să o citești pentru școală și nu ți-a plăcut pe moment, dar mai târziu ți-ai schimbat părerea?
Nu pot spune că nu mi-a plăcut în adevăratul sens al cuvântului, dar am urât evenimentele din Ion de Liviu Rebreanu. Cartea în sine mi s-a părut ok, doar că la momentul respectiv uram tot ce se întâmplă, de la atitudinea lui Ion față de Ana până la situația românilor în general. Oricum, a fost interesant de studiat mai târziu.

14. Cărți second-hand sau noi?
Ambele, deși mai nou prefer cărțile second-hand. Sunt mai ieftine și au mai mult de o poveste în spate, după părerea mea. 

15. Ai citit vreo carte de Dan Brown?
Nu încă. Am în bibliotecă Fortăreața digitală în limba engleză, dar nu știu când voi ajunge la ea.

16. Ai văzut vreun film care ți-a plăcut mai mult decât cartea?
Din nou, am mai vorbit despre asta, dar filmul din 2009 (cu Ben Barnes) de la Portretul lui Dorian Gray mi-a plăcut, din păcate, mai mult decât cartea.

17. Ai citit vreo carte care să te facă să-ți fie foame? (se includ și cărțile de gătit)
Sincer, nu-mi vine absolut nimic în minte de genul ăsta. Știu că am citit într-o revistă de la școală odată o rețetă de tiramisu și mi s-a făcut poftă, se pune?

18. Care este persoana ale cărei sfaturi legate de cărți le-ai accepta întotdeauna?
Prietenii mei cei mai buni, am vreo 4 care-s scriitori într-un fel sau altul și iau de bune toate sfaturile lor. Abia aștept să citesc și niște cărți de la ei, la propriu.

19. Este vreo carte afară din zona ta de confort pe care ai sfârșit prin a o iubi?
Furia roșie de Pierce Brown, despre care am mai vorbit aici de câteva ori, inclusiv într-o recenzie, deci nu mai am nimic de zis aici.



Gata și cu leapșa pe ziua de azi. N-am idee cui să o dau mai departe, având în vedere că e destul de măricică, dar mi-ar plăcea să aud răspunsurile Adelinei de la Bibliomaniac și Andrei de la Andra Dom. În rest, oricine poate lua tag-ul mai departe, cu condiția să-mi menționeze blogul.
Până la următorul articol, pe mine mă găsiți pe Goodreads, Facebook și Instagram.
Kisses! xx

Comentarii

Postări populare